5. Hvězdicomet / Elektro
Hvězdicomet / Elektro
1 F: Vystřeluje rychle za sebou hvězdice. Po nějaké době letu explodují.
2 F: Vystřelí elektrický proud s malým dosahem. Ten se dokáže sám zaměřit na blízkého nepřítele.
3 F: Pokud při palbě hvězdic zapnete elektrický paprsek vystřelí se celý kotouč hvězdic nabitý proudem. Všechny nepřátele v okolí kotouče zasáhne elektrický proud.
Info: Mnohými opovrhovaná zbraň, která však má široké uplatnění. Hvězdice jsou vystřelovány slušnou rychlostí, ale mají jen omezený dosah. Zkušení hrači využívají toho, že hvězdice na konci své dráhy vybuchne, což způsobuje větší poškození. Elektro je poměrně omezená zbraň, která se opravdu vyplatí jen v některých situacích. Především je vhodná proti protivníkům se štíty (brnění nepřátel nehraje roli) a dále pak proti rychlým, či malým nepřátelům. Díky pomoci při míření je to užitečná zbraň do nepřehledných situací, jen je však nutné dávat pozor na velmi omezený dosah. Možnost výstřelu nabitého kotouče je obzvláště výhodná proti velkým skupinám nejsilnějších nepřátel. Tam, kde raketomet nestačí je kotouč ideální, protože protivníky zbržďuje a zároveň zraňuje. Velkou nevýhodou je však obrovská spotřeba munice do elektra.
Tipy:
1. Tahle zbraň není tak zbytečná, jak se často tvrdí. Neodsuzujte ji protože ji odsuzují jiní (obvykle ti, kteří s ní neumějí).
2. Každý zásah většinou zbraní nepřátele obvykle zbrzdí. Díky velké kadenci a účinnosti hvězdic je možné udržet si každého nepřítele daleko od těla a zabít ho než se k vám stihne přiblížit. Pokud se přeci jen přiblíží, je čas na elektro...
3. Hvězdice vybuchne, když doletí na konec svého maximálního dosahu. Výbuch může poranit okolní nepřátele, ale v praxi je těžké odhadnout vzdálenost od nepřítele
4. Elektro je ideální na slabé a rychle se pohybující nepřátele (např. skládací kostlivci), ignoruje brnění a štíty (např. templáři) a částečně se samo zaměřuje (cokoli létacího). Má však velmi omezený dosah a boj se střílejícími nepřáteli je nejlepší z krytu.
5. Výstřel kotouče žere hrozně moc elektra. Na dva, tři nepřátele se nevyplatí, ale pokud jich je celá skupina pak použití zvažujte. Navíc paprsky z kotouče zasažené nepřátele 'podrží' na jednom místě.
Pozn.: V bodě čtyři mluvím o krytu, ale mnoho lidí má za to, že Painkiller je o tom vběhnout do vřavy nepřátel a masakrovat je. Je to hloupost a minimálně na Trauma člověk pozná, že takhle to mnohdy nefunguje. Design úrovní Painkillera, BooH a Resurrection nabízí spoustu pohodlných úkrytů, kde je možné se schovat před střílejícími nepřáteli, získat vhodnou palebnou pozici nebo si alespoň krýt záda stěnou. Tehdy je Hvězdicomet a Elektro velmi užitečný. V Overdose, Redemption a Reccuring Evil jsou výhradně arénovité oblasti bez špetky nápadu, bez výškových rozdílů a bez krytů. Tam méně univerzální zbraň jakou je tato nenajde velké uplatnění.
Max. munice
Hvězdicomet: 250
Elektro: 500